Bloggare för Sportfiskemässan

ThePikeFather - mässan 2015

Godmiddag, Klas Skoglund var och är namnet - mitt alterego till namn är ThePikeFather. Jag har en liten blogg och Facebooksida där jag skriver om allt möjligt som har anknytning till fiske, men med en rätt tydlig gäddunderton på det hela.

Fiskar överallt i landet, i hav, åar som sjöar, men alltid med gäddbeten på tafsen.
Har min bas i centrala Stockholm, men även i närförort till Stockholm.
Spinn och haspelfiskar med jerk, jig, gäddspinnare, wobblers, ytbeten och så vidare.Ser mig själv som en glad amatör, som ständigt lär mig nytt av alla runt omkring mig, och som gärna delar med mig av dessa små kunskaper på min blogg, för de som är intresserade och vill läsa.

Är som många andra insnöad på gäddfisketillbehör av alla dess slag, kanske främst av beten men självklart även den ständiga jakten efter det gröna guldet.

Kärlek – Glädje – Respekt
www.thepikefather.wordpress.com

Fiskefuralle - mässan 2015

Vi är tre glada fiskare som fiskar i Stockholmsområdet och delar en stor passion - spinnfiske efter gädda.

Vi har fiskat ihop hyfsat mycket och resultaten blir bättre och bättre.

Vi delar också en annan viktig sak – förståelsen att det är viktigt att ha skoj, riktigt skoj när man fiskar.

Våra hemmavatten är Värtan, Furusund & Mälaren och en och annan guidad tur för att ständigt lära oss mer av de bästa.

www.fiskefuralle.se

The Specimenhunter

Hejsan ! Jag heter Stefan Jarl jag bor med min fru Maria och våra 4 barn. Jag är en allt-i-allo fiskare som gillar alla former av fiske spinn, fluga, trolling, jerkbait mm men det jag brinner mest för är mete. Jag gillar även att tillverka utrustning till mitt fiske så som flöten i många former och grejor till ismete och snickra egna jerkbaits är på gång också. På min blogg demonstrerar jag olika grejor som du kan tillverka själv. Där finns också produkttester och jag delar med mig av mina fiskeupplevelser så välkommen in på min blogg!

På mässan 2015 möter ni mig på Metetorget

Läs mer på thespecimenhunter.blogspot.se

AdriansFiske

Lycka är när man känner det hårda hugget och ser spöt böja sig vid mothugget. Därför är fiske så himla roligt och man vill bara ha mer!

Ja just det, mitt namn är Adrian Lundberg, är 12 år och är galen i fiske. När jag var 6 år tog jag min första gädda och sedan dess är det vad jag gör! Fiskar gädda!!

2009 startade jag och pappa bloggen AdriansFiske där vi skriver om våra fiskeupplevelser och hur vi fiskar. Testar nya metoder och testar olika sätt att fiska gädda på.

2013 började vi samarbeta/blogga med ABU Garcia som gjort vårt fiske ännu roligare och gett oss flera nya duktiga kompisar i Team ABU.

Det viktiga med fiske för mig är att ha roligt och att lära mig mer och bli bättre! Det delar jag gärna med mig av!

Jag kommer vara på mässan och jag hoppas att ni kommer så ses vi och kan prata lite, så kom dit!!! ;)

Här finns jag:

Blogg: http://adriansfiske.blogspot.se

ABU Blogg: http://www.eu.purefishing.com/blogs/sv/adrian-lundberg/

Facebook: https://www.facebook.com/AdriansFiske

Youtube: https://www.youtube.com/Adriansfiske

Newbridge Fishing Team

Hej, Marcus Jansson heter jag som driver fisketeamet och bloggen ”Newbridge Fishing Team” sedan 2004. Jag har alltid varit intresserad av fisket, började i tidig ålder och intresset bara växer för varje år.  Jag driver ett fisketeam med 13st medlemmar som deltar i flertalet tävlingar runt om i Sverige. Vi fiskar efter flera olika arter med olika metoder vilket gör att vi är ett brett team med många kunskaper som vi gärna delar med oss till varandra.

Skitfiske!

Hemsida: http://www.nfteam.se

Betesboxen

Skånsk, 2 meters, 71: a, bosatt i Staffanstorp. Drog upp första gäddan när jag var 7 år. Sen dess har jag strävat efter att försöka tänka som fisken. Fiskar och arbetar lösningsfokuserat. Försöker lämna avtryck efter mig, sitter aldrig still, kavlar gärna upp ärmarna, gör skillnad. Jag fiskar brett, beroende på årstider och väderförhållande och vill hela tiden utvecklas som fiskare och bloggare. Favoriterna är alla former av gösfiske (särskilt vertikalfisket), frilinemete efter karp och multe, havsöringsfiske längs de skånska kusterna samt korta och intensiva endagars karppass.

Mer om mig och mina erfarenheter finns på http://betesboxen.blogspot.se/?m=0

Raintroutfly

Hallå, Vi som driver sida/bloggen raintroutfly.com heter Robin Andersson och Oscar Mårtensson.

Bosatta i hjärtat av Skåne och brinner för allt som har med flugfiske att göra.

Vi är med i Guidelines "Junior Power Team" och jobbar för att fler ska få upp ögonen och intressera sig för flugfisket. Vi lägger stor vikt vid att den yngre generationen ska intressera sig, inte bara för branschens tillväxt utan även för, samhället och naturens bevarande.

Vårt mål är att kunna inspirera alla såväl erfarna som nybörjare genom kontinuerliga uppdateringar, bra bilder och intressanta texter med varierande innehåll.

Det är inte bara fisket vi brinner för utan även flugbindandet och fotograferandet.

Vi vill ge dig som läsare en komplett kompott av allt som hör flugfisket till och förmedla de känslor vi får på bästa sätt.

För att läsa och se mer av oss, så är ni välkomna att besöka www.raintroutfly.com (längst till höger i menyn finner ni vår blogg)

Sportfiskeakademins Blogg

Vi älskar sportfiske!

Vi älskar sportfiske så mycket att det mesta i våra liv handlar om fiske på ett eller annat sätt. Vi som gör Sportfiskebloggen är en gymnasieklass som går första året på SportfiskeAkademin.

På bloggen publicerar vi instruktionsfilmer, fiskerapporter intervjuer med sportfiskeprofiler och mycket annat.

Läs mer här: http://www.forshagaakademin.se/blogg/sportfiske/tag/sportfiskeakademin/

Vi syns på mässan :-)

Salmotrutta.se

Då jag är uppvuxen ett stenkast från Sveriges sydligaste udde är det inte konstigt att fisket i havet alltid har varit det stora intresset. Havsöring är den största passionen även om jag ibland fiskar annat med. Gillar det lokala och fiskar längs hela Skånes kustremsan där jag försöker hålla koll på det vattennära livet. Brinner för ett friskt och välmående Östersjön där jag tror att ett stort fiskeintresse är nyckel.

På mässan 2015 möter ni mig på Havsfisketorget

Läs mer www.salmotrutta.se"

Sussis Symfoni

Hej på er!

Här har ni Sussi Stridh, som bloggar under namnet SussisSymfoni.

Startade min första fiskeblogg 2007 men det har hänt massor sedan dess.

Det är tack vare Sportfiskemässan jag fått kontakt med många trevliga fiskevänner, utan mässan och utan dem hade jag inte varit där jag är idag. Just nu storsatsar jag på flugfiske efter gädda, den numera största passionen inom flugfisket för min del.

Hällgrens Fiskeblogg

Mitt namn är Johan Hällgren & jag startade Hällgrensfiskeblogg ! Mitt största mål med bloggen är att dela med mig av information om fiske, så den som sitter hemma & funderar på om & var dom skulle fiska skulle kunna kolla bloggen & få info. Efter som jag bor i Dalsland kommer det mycket information härifrån. Sen är det klart att jag kommer skriva om mina fisketurer & galna upptåg :) Mitt motto är "allt går att fiska", så jag fiskar allt och på alla tänkbara sätt !!!

Www.nattstad.se/Hällgrensfiskeblogg

Walk the Line

Jag som skriver denna blogg heter Daniel Demeter och bor med min underbara och för det mesta förstående fru och dotter i Staffanstorp utanför Malmö. Walk the Line skapades 2010 då jag bestämde mig för att lägga all den tid jag spenderade med realtidsstrategispel på nätet på något mer kreativt, jag tog upp mitt gamla fiskeintresse och började blogga om det. Mina första minnen av fiske sträcker sig tillbaka till 3-4 års åldern när jag var ute med min far och farbror i en liten eka på Tunbyholmssjön. Vi metade med små rödvita bullflöten och degkulor, om vi fick något minns jag inte då jag mest satt och spanade efter de ålar som min farbror sagt skulle finnas i sjön. Efter detta var fiske mitt största intresse och jag plågade min far på våra campingsemestrar med evigt tjat om vi inte skulle stanna och fiska snart. Nu har jag som sagt tagit upp fisket igen och idag är det mest fokus på karpfiske men jag försöker ändå prova på fiske efter de flesta arter om tillfälle bjuds!

Flicksländan

Hej allesammans!

Therese Lundin, 24 år, bosatt i ett hus på landet en bit utanför Piteå i Norrbotten.

Min stora passion i livet är torrflugefisket efter harr, öring och röding. Jag upptäckte flugfiskets underbara värld för ungefär åtta år sedan och från första kastet var jag helt fast.

Flugfisket är en oöverträffad helhetsupplevelse som verkligen rymmer allt som får mig att må bra. Öringvak, vackra fjällvyer och spänningen i att lägga ut en torrfluga och vänta på hugg är oslagbar, - det är som poesi för själen.

När jag inte fiskar så skriver jag gärna, och driver sedan början av 2012 fiskebloggen ”Flicksländan”. Där delar jag med mig av mina fiskeäventyr, fotografier och inte minst en hel del ord om min stora kärlek till naturen.

Jag stod under 2013 års Sportfiskemässa i Fjällornas monter och det var verkligen en positiv upplevelse, där jag fick möjligheten att både vidga mina vyer fiskemässigt och finna vänner för livet.

Jag hoppas att vi ses på mässan 2014!

"Fly high and aim for the stars"

www.fisheco.se/blogg/flickslandan

Baitbox

Vi som driver baitbox.se är jag Andreas Jonsson (till höger på bilden) samt Simon Ekdahl (till vänster på bilden). Vi fiskar året om, under vintern är det mycket ismete efter tjocka gäddflickor samt något rödingspass då och då. På sommaren är vi ständigt på jakt efter öring/röding i diverse fjällområden. Vi går gärna någon extra timme för att få komma till vatten där vi kan få vara helt för oss själva & vi har alltid med oss varsin överpackad ryggsäck .

Via våran hemsida delar vi med oss av våra resor genom bild,text men framförallt i form av film. I filmerna försöker vi visa helheten av fisket, att vara ute och fiska är så mycket mer än att bara få fisk. Dessutom bjuder vi på oss själva och förhoppningsvis framkallar våra filmer ett och annat skratt

Oss hittar ni på följande ställen

Hemsida: www.baitbox.se

Facebook: https://www.facebook.com/Baitboxblogg

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCAbnKroHT1BUABDrFQY0CpQ

Mail: info@baitbox.se

Åbbes Fiske

Hej!

Mitt namn är Andreas Åberg och jag driver bloggen Åbbes Fiske - Jakten på silver.
Jag är 31 år gammal bor i Mullsjö 3 mil NV om Jönköping med min sambo Frida och mina två barn Leja 4år och Milian 2år. Vi har även 4 hundar och de är ett stort intresse för hela familjen.

När det gäller fiske så är det nästan enbart flugfiske som gäller för mig, lite jerkbait blir det och en del spinnfiske med bombarda från Vätterns klippor. Jag har fiskat sen 4-års åldern och flugfiskat sen jag var 10 år.

Jag fiskar en hel del på Hökensås och i andra liknande vatten och gärna från flytring! Mitt senaste projekt är att fiska lax från flytring i Vättern. Det går framåt för varje gång och nu har även fisken börjat nappa på flugorna efter en hel del modifieringar av ursprungsmönstret så målet är att ta en tio-kilos lax från ringen med enhandsspö.

Följ min silverjakt på bloggen!

www.abbesfishing.blogspot.com

Flugfiskaren i Småland

Stor fiskefantast som är född i fel ände av Sverige och oftast drömmer sig bort mot fjällens strömmande vatten.
När jag inte gör det så blir det fiske efter båge, gädda och de som kusten har att erbjuda. Under vinterhalvåret blir det dessutom väldigt många kvällar vid flugbindarstädet.
När jag inte är klädd i vadarbyxor och fiskeväst så är jag ute och fotar eller umgås med min familj. På min blogg får ni följa med mig på mina fiskeäventyr och det bjuds på en hel del bindbeskrivningar i både bild och videoform.

Mvh Andreas Olsson

Flugfiskaren i Småland

www.flugfiskaren.blogspot.com

FiskeRoffe

Tidsmiljonär som fiskar en gång i veckan minst! Mest fluga men är inte främmande för annat fiske.
Åker runt i mellansverige och försöker testa nya platser att fiska på som jag skriver om på bloggen och ger mitt omdöme! Tar även någon avstickare norröver och till Norge emellanåt.
mvh/ Roffe

Läs mer på fiskeroffe.wordpress.com

Piscatus

Hej på er vänner, jag heter Eric Hansen och driver sidan Piscatus sedan många år, mitt fiske är mestadels jigg&spinnfiske av olika slag med inriktning på abborre och gös. Jag pysslar även med lite båtfixeri och gillar att skapa saker själv när det gäller fiske, jag köpte en Alumacraft Fisherman 145 CS ihop med min systerson i höstas och den kommer det att bli många trevliga fisketurer med 2013.

Mvh Eric

Läs mer på  www.piscatusfishing.se

The Art of Carp Fishing

Hej, mitt namn är Adam Sundman och jag är en inbiten karpfiskare sedan några år tillbaka. Jag kommer ursprungligen från Kalmar men är numera bosatt i Stockholm. Jag driver hemsidan The Art of Carp Fishing som tidigare gick under namnet Team Odyssey. Mitt mål med hemsidan är att inspirera till och förmedla kunskap om karpfiske genom att uppdatera sidan med texter, guider och fotografier om mitt största fritidsintresse. Oavsett om du är karpfiskefantast eller en blivande fiskare så hittar du säkert något du gillar på The Art of Carp Fishing.

Mer info och inspirerande läsning finner ni på:

Team Poseidon

Hej fiskevänner! Mitt namn är Patrik Möller och jag är bosatt i Malmö. Driver sedan 2008 hemsidan Team Poseidon. Vårt fiske handlar nästan uteslutande om havsfiske. Fisket sker mestadels från vår båt Poseidon. Dom sista åren har det blivit mycket artmete efter såväl stora som små arter. Mer info om oss, reportage från resor med mera hittar ni på www.teamposeidon.se

Team Mosbricka

Elis Wessmark heter jag och jag skriver och fotar för Team Mosbricka. Målet med bloggen är att bjuda på roliga reportage blandat med riktigt snygga bilder. Detta varvar vi givetvis med en hel del stora fiskar och även liveuppdateringar från våra olika fisken. Det är framförallt de stora predatorerna som ligger oss varmt och hjärtat men även havsfiske, flugfiske och alla former av mete får en hel del tid. Med flera fotografer och riktigt duktiga och drivna fiskare i teamet är det alltid en fröjd att vara ute på vattnet. Med en ny Tracker Superguide i båtstallet står en rejäl infiskning på schemat. Det värmländska vårfisket efter gädda  blir en bra första prövning för båten.

www.Teammosbricka.blogspot.com

Isacks flugfiskeblogg

Hej jag heter Isack Lindqvist och pluggar till Fiskeguide på Älvdalensutbildningscentrum. Kommer ursprungligen från Tranås.  Jag fiskar mest fluga och binder flugor, Vintertid anglar och pimplar jag. Min blogg handlar mycket om mina fisketurer och
även min flugbindning. Välkommen in och kolla vad vi håller på med i skolan och mina fiske turer.